Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
Προαπαιτούμενα μαθήματα: Κλινική Άσκηση ΙΙ (ΣΤ εξ.), Αφασίες και Συναφείς Γνωστικές Διαταραχές (Ε εξ.), Διαταραχές Φώνησης (Ε εξ.), Διαταραχές Ροής της Ομιλίας – Τραυλισμός (Γ εξ.)
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να παρέχουν λογοθεραπεία σε ενήλικες με τη βοήθεια του επόπτη και πιο συγκεκριμένα:
- Να διενεργούν συνέντευξη με το κατάλληλο ιστορικό
- Να διεξάγουν στοματοπροσωπικό έλεγχο σε ενήλικες
- Να κατανοούν τις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικές δοκιμασίες για ενήλικες
- Να χορηγούν σταθμισμένες εργαλεία αξιολόγησης και να εφαρμόζουν ανεπίσημα τεστ αξιολόγησης που αφορούν λογοθεραπευτικές διαταραχές ενηλίκων
- Να αναλύουν το ιστορικό και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και να καταλήγουν σε συμπεράσματα
- Να συνθέτουν στόχους λογοθεραπείας
- Να εξετάζουν όλες τις διαταραχές επικοινωνίας και κατάποσης σε ενήλικες
- Να γράφουν μακροπρόθεσμους/βραχυπρόθεσμους στόχους, αναφορά αξιολόγησης, πλάνα συνεδρίας και σημειώσεις τύπου SOAP
- Να εφαρμόσουν τεχνικές λογοθεραπείας και να συλλέγουν δεδομένα κατά τη συνεδρία
- Να ενημερώνουν συστηματικά το αρχείο του ασθενούς στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθεί
- Να διενεργούν συνέντευξη με το κατάλληλο ιστορικό
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Λήψη αποφάσεωνΑυτόνομη & Ομαδική εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής σκέψης
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στη κλινική εμπειρία περιστατικών ενηλίκων με διαταραχές φώνησης, ροής, γλώσσας, ομιλίας, σίτισης και κατάποσης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα μπορούν σε συνεργασία με τον επόπτη να εισαχθούν στις κλινικές δεξιότητες με το να πάρουν συνέντευξη από τον ασθενή (λήψη ιστορικού), να χρησιμοποιούν μη σταθμισμένες και σταθμισμένες δοκιμασίες, να γράφουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους, να γράφουν αναφορά αξιολόγησης, να γράφουν πλάνα συνεδρίας, να εφαρμόζουν τεχνικές λογοθεραπείας και να συλλέγουν δεδομένα κατά τη συνεδρία. Επίσης, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί να γράφουν σημειώσεις τύπου SOAP στο τέλος κάθε συνεδρίας και να τις διορθώνουν με τον επόπτη τους. Τέλος, οι φοιτητές θα μπορούν να εξασκούνται στην τάξη στα ως άνω και να συζητούν τα κλινικά περιστατικά σε δίωρα μαθήματα. Η έμφαση σε αυτή την κλινική άσκηση θα δοθεί σε περιστατικά ενηλίκων με κύριες διαταραχές όπως προαναφέρθηκαν ή οποιαδήποτε άλλη διαταραχή.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Κλινική προσέγγιση, λήψη ιστορικού και ικανότητες αυτο-κριτικής σπουδαστή Λογοθεραπείας Ι
- Κλινική προσέγγιση, λήψη ιστορικού και ικανότητες αυτο-κριτικής σπουδαστή Λογοθεραπείας ΙΙ
- Αξιολογητικές Διαδικασίες /Δοκιμασίες Λόγου
- Αξιολογητικές Διαδιακσίες / Δοκιμασίες Ομιλίας
- Αξιολογητικές Διαδικασίες /Δοκιμασίες Φωνής
- Αξιολογητικές Διαδικασίες /Δοκιμασίες Σίτισης & Κατάποσης
- Αξιολογητικές Διαδικασίες /Δοκιμασίες Γνωστικών Διεργασιών
- Θεραπευτικές Παρεμβάσεις Λόγου
- Θεραπευτικές Παρεμβάσεις Ομιλίας
- Θεραπευτικές Παρεμβάσεις Φωνής
- Θεραπευτικές Παρεμβάσεις Σίτισης & Κατάποσης
- Παρουσίαση περιστατικών από τον κάθε φοιτητή (portfolio) Ι & ΙΙ
- Κλινική προσέγγιση, λήψη ιστορικού και ικανότητες αυτο-κριτικής σπουδαστή Λογοθεραπείας Ι
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Αξιολόγηση περιστατικών και παροχή λογοθεραπευτικής παρέμβασης
93
Αυτοτελής προσωπική μελέτη, γραφή portfolio με περιστατικά και συγγραφή εργασίας
55
Γραφή αναφορών και σημειώσεων όλων των ειδών 76
Σύνολο μαθήματος 250
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
50% του βαθμού θα προέρχεται από: την παρουσίαση των περιστατικών του κάθε φοιτητή διαμέσου του portfolio (10%), ικανότητα διαχείρισης περιστατικών στα κλινικά πλαίσια (20%), ατομικές εργασίες (10%), φάκελος φοιτητή (10%) και το υπόλοιπο 50% του βαθμού θα είναι γραπτή τελική εξέταση.
Μέθοδοι αξιολόγησης κατά τη Γραπτή αξιολόγηση: ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις ανάπτυξης επίλυσης προβλημάτων, ασκήσεις συμπλήρωσης, μελέτες περιπτώσεων.
Ανώτατο όριο απουσιών: 2 απουσίες
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Baehr M., & Frotscher M. (2009). Duus εντοπιστική διάγνωση στη νευρολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Ιωάννη Κωνσταντάρα. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο [37342]
- Βιβλίο [50660079]: Κλινική Διαχείριση για Νευρολογικές Καταστάσεις, M. Stokes, E. Stack
- Βιβλίο [13256287]: Αρχές συμπεριφοράς και γνωσιακής νευρολογίας, Marsel Mesulam M.
- Βιβλίο [102072009]: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ, Elsevier https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:102072009/0
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- Dwight, D. (2015). Βασικές δεξιότητες λογοθεραπευτικής παρέμβασης. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός από Εύδοξο [50659525]
- Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2013). Διαγνωστικές προσεγγίσεις στη λογοπαθολογία. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [32998556]
- Seikel Α., Konstantopoulos Κ., & Drumright D. (2020). Νευροανατομία και Νευροφυσιολογία για τις Επιστήμες Ομιλίας και Ακοής. Αθήνα: Εκδόσεις Ιωάννη Κωνσταντάρα. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο [94646229]
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Journal of Speech and Hearing Research
- Folia Phoniatrica et Logopaedica
- Aphasiology
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
- Froma R. P., & Colleen W. K., (2016). Εγχειρίδιο Λογοθεραπείας. Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης.
- Hambrecht G., & Rice T. (2020). Clinical Assessment Workbook for Communication Sciences and Disorders. San Diego: Plural Pub.
- Hedge, M. (2009). A coursebook on scientific and professional writing in Speech-Language pathology. Delmar: New York.
- Hedge, M. N. & Davis, D. (2009). Clinical Methods and practicum in Speech-Language pathology (international edition). Delmar: New York.
- Hegde M. N. &Kuyumjian K. (2020). Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology. San Diego: Plural.
- McCauley, R. J., Fey, M.E., Gillam E. (2017). Treatment of Language Disorders in Children (CLI). Baltimore: Paul. H. Brookers.
- Owens, R. E. (2016). Γλωσσικές διαταραχές. Μια πρακτική προσέγγιση στην αξιολόγηση και την παρέμβαση. Πάτρα: GOTSIS.
- Pindzola, R. H., Plexico, L. W., & Haynes, W. O. (2016). Diagnosis and Evaluation in Speech
- Pathology. Boston: Pearson.
- Baehr M., & Frotscher M. (2009). Duus εντοπιστική διάγνωση στη νευρολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Ιωάννη Κωνσταντάρα. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο [37342]
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS